Τετάρτη, 13 Απριλίου 2011

3D χωρίς γυαλιά στο iPad2 από το EHCI Research Group





Δυο ερευνητές από το Laboratory of Informatics of Grenoble στο EHCI Research Group εφάρμοσαν μια μέθοδο τρισδιάστατης προβολής στο iPad 2 που βασίζεται αποκλειστικά στην εμπρόσθια κάμερα του.


Αν και δεν πρόκειται για «πραγματικό 3D», και αν και έχουμε ξαναδεί στο παρελθόν το συγκεκριμένο… «τέχνασμα», παραμένει μια πρωτότυπη λύση που σίγουρα θα βρει αρκετές εφαρμογές. Μιλάμε για το… «κόλπο» για «προβολή 3D χωρίς γυαλιά» στο iPad 2, που πρόσφατα παρουσίασαν δυο ερευνητές του Laboratory of Informatics of Grenoble στο EHCI Research Group, το οποίο βασίζεται στην εμπρόσθια κάμερα του iPad 2.

Ουσιαστικά, η όλη μέθοδος έχει ως εξής: όταν τρέχει, αρχικά, μια εφαρμογή, παίρνει μια «φωτογραφία» μέσω της εμπρόσθιας κάμερας, ώστε να γνωρίζει «ποια ήταν η αρχική θέση της συσκευής», την οποία και «αντιστοιχίζει» με την εικόνα που προβάλλεται στην οθόνη της. Στη συνέχεια, αρχίζει να «παρατηρεί το χώρο» μέσω της κάμερας, και να «τον συγκρίνει» συνεχώς με την αρχική φωτογραφία. Με μεθόδους όχι-και-πολύ-διαφορετικές από τα οπτικά mice που χρησιμοποιούμε στον υπολογιστή μας (που επίσης «φωτογραφίζουν» την επιφάνεια όπου βρίσκονται), αρχίζει να εκτελεί συνεχώς «συγκρίσεις» ανάμεσα στην αρχική εικόνα και σε αυτό που «βλέπει» ανά πάσα στιγμή.

Όταν αρχίσει να ανιχνεύει «αλλαγές» στην «εικόνα που βλέπει», σε σχέση με την «αρχική εικόνα», εκτελεί μια σύγκριση, βλέπει το «πώς έχει αλλάξει η εικόνα» και «καταλαβαίνει» το «προς τα πού έχει κινηθεί η συσκευή». Στη συνέχεια, «αντιστοιχίζει» αυτή την κίνηση σε ό,τι απεικονίζεται στην οθόνη, ώστε και αυτό να «κινηθεί αντίστοιχα».
Αποτέλεσμα; Καθώς κινεί, κανείς, το iPad 2, «αλλάζει το τι προβάλλεται στην οθόνη». Και χάρη σε έξυπνα σχεδιασμένα ψευδοτρισδιάστατα περιβάλλοντα, δίνεται η αίσθηση του βάθους.

Φυσικά, όπως καταλαβαίνετε, αυτή η μέθοδος όχι μόνο δεν είναι κάτι νέο, αλλά μπορεί να εφαρμοστεί και σε οποιαδήποτε συσκευή διαθέτει επίσης μια εμπρόσθια κάμερα. Ή, εναλλακτικά, ως «πηγή κίνησης» μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένα γυροσκόπιο που ίσως διαθέτει (είχαμε δει κάτι αντίστοιχο σε demos στις συσκευές Touch και Touch Pro της HTC) ή κάποια άλλη λύση «αναγνώρισης θέσης/κατεύθυνσης».

Πρόσθετο πρόβλημα, πως βασίζεται στην κίνηση για να δώσει την εντύπωση του 3D – κάτι πολύ, πολύ διαφορετικό από μεθόδους όπως αυτές που χρησιμοποιούνται στον κινηματογράφο ή σε συσκευές όπως το 3DS της Nintendo, που δείχνουν «πραγματικό 3D», προβάλλοντας ένα διαφορετικό καρέ για κάθε μάτι.
Όπως και να έχει, το αποτέλεσμα μπορεί να έχει εντυπωσιακές χρήσεις, και το ότι η μέθοδος εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στο iPad 2, που τον τελευταίο καιρό… «παίζει παντού», ίσως βοηθήσει στην επέκταση της και ενσωμάτωση σε εφαρμογές και παιχνίδια.[via]  [video][Πηγή: Cult of Mac ]

Read more: TECH&TECH: 3D χωρίς γυαλιά στο iPad2 από το EHCI Research Group

Δεν υπάρχουν σχόλια: