Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011

8 ) Κωδικας Q

Παρακάτω βλέπεται τον κώδικα Q που χρησιμοποιείτε από όλους τους ραδιοερασιτέχνες παγκοσμίως

QRA - Ποιό είναι το όνομα του σταθμού σας ; Το όνομα του σταθμού μου είναι.....
QRG - Μου λέτε την ακριβή μου συχνότητα ; Η ακριβή σας συχνότητα είναι...
QRH - Αλλάζει η συχνότητα μου ; Η συχνότητα σας αλλάζει.
QRI - Πώς είναι ο τόνος της εκπομπής μου ; Ο τόνος της εκπομπής σας είναι...
QRK - Ποιά η αντιληπτότης των σημάτων μου ; Η αντιληπτότης των σημάτων σας είναι ...
QRL - Είσθε απασχολημένος ; Είμαι απασχολημένος.
QRM - Η εκπομπή μου παρενοχλείται ; Η εκπομπή σας παρενοχλείται.
QRN - Παρενοχλείσθε απο στατικά ; Παρενοχλούμε απο στατικά.
QRO - Να αυξήσω ισχύ ; Αυξήσατε ισχύ.
QRP - Να μειώσω ισχύ ; Μειώσατε ισχύ.
QRQ - Να στείλω ταχύτερα ; Στείλατε ταχύτερα.
QRS - Να στείλω πιο αργά ; Στείλατε πιο αργά.
QRT - Να σταματήσω να στέλνω ; Σταματήσατε να στέλνετε.
QRU - Εχετε τίποτα για μένα ; Δεν εχω τίποτα για σας.
QRV - Είσθε ετοιμος ; Είμαι έτοιμος.
QRW - Να πληροφορήσω τον....οτι τον καλείτε στη συχνότητα...; Παρακαλώ πληροφορήσατε τον....οτι τον καλώ στη συχνότητα.....
QRX - Πότε θα με ξανακαλέσετε ; Θα σας ξανακαλέσω .....
QRY - Ποιά είναι η σειρά μου ; Η σειρά σας είναι αριθ. .....
QRZ - Ποιός με καλεί ; Καλείσθε απο τον ....στη συχνότητα....

QSA - Ποιά η ισχύς των σημάτων μου ή των σημάτων του.... ; Η ισχύς των σημάτων σας ή των σημάτων του...
QSB - Εχουν τα σήματα μου διάλειψη ; Τα σήματα σας εχουν διάλειψη
QSD - Είναι τα σήματα μου ελειπή ; Τα σήματα σας είναι ελειπή.
QSG - Να στείλω.....μηνύματα την.....ώρα ; Στείλτε μηνύματα.....την......ώρα.
QSK - Με ακούτε ανάμεσα στα σήματα σας ; και αν ναί μπαίνω στην εκπομπή σας ; Σας ακούω μέσα στα-σήματα μου και μπαίνετε μέσα στην εκπομπή μου.
QSL - Μπορείτε να επιβεβαιώσετε λήψη ; Επιβεβαιώ λήψη.
QSM - Να επαναλάβω το προηγούμενο μήνυμα ; Επαναλάβατε το προηγούμενο μήνυμα.
QSN -Με ακούσατε στη συχνότητα.....; Σας ακουσα στη συχνότητα.....
QSO - Μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον .....απ' ευθείας ή δι' ενδιάμεσου ; Μπορώ να επικοινωνήσω με τον..... απ' ευθείας ή δι' ενδιαμέσου του.....
QSP - Μπορείτε να μου κάνετε τον ενδιάμεσο με τον......; Θα σας κάνω τον ενδιάμεσο με τον.......
QSU - Να στείλω , να επαναλάβω στην .....συχνότητα ; Στείλατε ή επαναλάβατε στην.....συχνότητα.
QSV - Να στείλω μερικά V ; Στείλατε μερικά V.
QSW - Στέλνετε στην συχνότητα.....; Στέλνω στην ......συχνότητα.
QSX - Θα ακούσετε τον.....στην.....συχνότητα ; Ακούω τον......στην .....συχνότητα.
QSY - Να αλλάξω συχνότητα ; Αλλάξατε συχνότητα εις .....
QSZ - Να στείλω περισσότερες φορές λέξη προς λέξη ή γκρούπ ; Στείλατε περισσότερες φορές λέξη-λέξη ή-γκρούπ.

QTA - Να διαγράψω το .....μήνυμα ; Διαγράψατε το .....μήνυμα.
QTC - Πόσα μηνύματα έχετε να στείλετε ; Εχω..... μηνύματα να στείλω.
QTH - Ποιά είναι η θέση σας (πόλη) ; Η θέση μου (πόλη) είναι......
QTR - Ποιά είναι η ακριβής ώρα ; Η ακριβής ώρα είναι.....

Δεν υπάρχουν σχόλια: