Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011

Οι εκδότες ανησυχούν για τα σχεδια της Apple.

undefined

Η εξάπλωση των «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων (iPhone) και των υπολογιστών-ταμπλετών (iPad) της Apple δημιουργεί σταδιακά νέα δεδομένα και για την αγορά των μέσων ενημέρωσης. Η πρόθεση της αμερικανικής εταιρίας να πουλάει απευθείας συνδρομές για τις ηλεκτρονικές εκδόσεις των εφημερίδων, μέσω του δημοφιλούς ηλεκτρονικού καταστήματός της iTunes, έχει δημιουργήσει ανησυχίες στις παραδοσιακές επιχειρήσεις των «μίντια».

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Εκδοτών Εφημερίδων (ΕΡΝΑ), σύμφωνα με το BBC, σε ανακοίνωσή της, εκφράζει την ανησυχία της για τα σχέδια της Apple, θεωρώντας ότι αυτά θα πλήξουν τα έσοδα τα ευρωπαϊκών εφημερίδων. Αν οι συνδρομές πωλούνται απευθείας από την Apple, προειδοποιεί η ΕΡΝΑ, τότε ένα μεγάλο μέρος των κερδών θα καταλήγει στην αμερικανική εταιρία.

Από την πλευρά της η Apple αντιτείνει ότι απλώς αυξάνει τις επιλογές των καταναλωτών-αναγνωστών, όμως αρκετές ευρωπαϊκές εφημερίδες ανταπαντούν ότι η αμερικανική εταιρία τους απαγόρευσε να προσφέρουν δωρεάν ηλεκτρονικές εκδόσεις στους αναγνώστες των έντυπων εκδόσεών τους.

Οι εκδότες φοβούνται ότι οι χρήστες-αναγνώστες σταδιακά δεν θα μπορούν να αγοράσουν συνδρομή μέσω των ιστοσελίδων των ίδιων των εφημερίδων. «Οι καταναλωτές μπορεί να έχουν πρόσβαση στην εφημερίδα της επιλογής τους μόνο μέσω του καταστήματος iTunes, όπου η συναλλαγή (σ.σ. η αγορά της συνδρομής) θα υπόκειται στην καταβολή προμήθειας», αναφέρει η ΕΡΝΑ.

Ήδη η Apple κρατά το ένα τρίτο περίπου (30%) των εσόδων από τις εφαρμογές (προγράμματα λογισμικού) και τα ηλεκτρονικά βιβλία τρίτων, που πουλά μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματός της.

Οι εκδότες επίσης ανησυχούν ότι αν η αμερικανική εταιρία ελέγξει τις πωλήσεις των συνδρομών τους, οι ίδιες οι εφημερίδες θα χάσουν την πρόσβαση στις προσωπικές πληροφορίες των συνδρομητών τους, όπως ηλικία, φύλο, διαμονή κ.α., καθώς και άλλα δημογραφικά στοιχεία χρήσιμα στο μάρκετινγκ για την προσέλκυση διαφημιζόμενων. Ακόμα οι εκδότες θα ήθελαν να έχουν την ευχέρεια να διαπραγματεύονται απευθείας με τους συνδρομητές τους το ύψος των τιμών για τις συνδρομές των ηλεκτρονικών εκδόσεών τους.

Η Apple, που προς το παρόν δεν αντέδρασε επίσημα στις ανησυχίες της ΕΡΝΑ, έχει στο παρελθόν αρνηθεί ότι σκοπεύει να εμποδίσει τους χρήστες-αναγνώστες να αγοράζουν συνδρομές μέσω των ιστοσελίδων των ίδιων των εφημερίδων. Όμως έχει εισάγει ένα κανόνα, ότι οι εφαρμογές των εφημερίδων για τις συσκευές της πρέπει να συμπεριλαμβάνουν την επιλογή αγοράς συνδρομής μέσω του iTunes. Οι «καχύποπτοι» υποστηρίζουν ότι αυτή η δυνατότητα σημαίνει πως οι περισσότεροι χρήστες στην πράξη θα επιλέξουν να αγοράσουν μέσω του καταστήματος της Apple.

Σε μια σχετική εξέλιξη, ο υπουργός Οικονομίας του Βελγίου Βίνσεντ Βαν Κουίκενμπορν ζήτησε να γίνει επίσημη έρευνα για τα σχέδια της Apple να πουλά ηλεκτρονικές εφημερίδες, προκειμένου να διερευνηθεί κατά πόσο η αμερικανική εταιρία κάνει κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην αγορά.

Προ ημερών, η εκδοτική εταιρία News Corp. του Ρούπερτ Μέρντοχ κυκλοφόρησε την “Daily” (Καθημερινή), την πρώτη ηλεκτρονική εφημερίδα αποκλειστικά για iPad, με ανάμικτες μέχρι στιγμής εντυπώσεις

: http://www.techandtech.gr/2011/02/apple_09.html#ixzz1DTFYeNLs

Δεν υπάρχουν σχόλια: